Uppfostring av barn..

Jag satt och kollade på Tv och såg bråkiga barn... Har även diskuterat detta med andra om hur man uppfostrar sina barn i dagens läge. Jag anser att Svensson idag är för mesiga när det gäller barnuppfostran. Idag får man inte ens ta tag i sitt barn lite hårdare så de inser allvaret i det hela vad man menar. Jag tycker att förr i tiden var det mer disiplin och ordning på barnen. Och speciellt ser man det i skolan. I dagens läge lär sig barnen ingenting då det är stökigt i klassrummet och lärarna får ingen respekt av barnen. Jag anser att barn och ungdommar idag är "dummare" än vad de var förr.. Jag säger inte att alla är det, men många.

Då det gäller barnuppfostran är föräldrar allt för mesiga och vågar inte ta tag och säga ifrån sitt/sina barn. De låter sig själva bli styrda av sina barn och ger dem vad de vill ha och inte minst flera alternativ. Då jag var liten var det en sak som gällde. Funkade inte det för mig så fick jag vara utan hur gnällig jag än blev. Alltid haft respekt för mina föräldrar och inte minst för min far. För han kunde ryta till ordentligt och man blev lite rädd och insåg allvaret.

Föräldrarna måste ta sitt ansvar. Barn kan inte bete sig hur som helst. Inte konstigt världen ser ut som det gör idag. Barn är inte dumma och det där med fri uppfostran och att man inte får ta tag i sitt barn utnjyttjar barnen till slut och kan sen säga att föräldrarna har "misshandlat" dem när de egentligen bara har tagit tag i dem lite hårdare.

Jag tycker att Knatten i knappnytt har väldigt mkt rätt i vad han säger i sitt avsnitt om att föräldrarna måste ta sitt ansvar. Titta och lyssna noga.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Så jävla sant syster... ja e själv då uppväxt med "två" pappor och har haft både en "sträng" pappa och en mindre "sträng" pappa..

jag har lika mycket respekt för båda då jag blev uppfostrad på olika set. ordning och reda.. samt att vara ödmjuk mot dom äldre... är några av saker man lärt sig under åren...



jag håller med dig när det gäller uppfostran helt och hållet de tär för tok för mycket fjanterier med ungarna nu för tiden.. och man låter diom göra som dom vill....



UUch tillbaks till 60 talet kanske inte alltid så bra men dom hade bra pli på ungarna...



2010-09-30 @ 17:09:50
Postat av: T

Som om du vet något om barn! Skrattretande Hoppas aldrig du skaffar någon heller.

2010-10-05 @ 00:16:19
Postat av: Milla

Nä, tänker inte skaffa barn. Iaf inte på ett tag. Jag tänker skaffa utbildning och fast jobb så jag först och främst kan försörja mitt barn utan att behöva leva på andra... Märks att du tydligen är en mesig "svensson" som låter ditt barn göra som den vill och där av är bortskämt.. Skrattretande...

2010-10-05 @ 11:20:49
Postat av: Anonym

hon den där T hahahaha tur att man vet vem hon är



aja skit i det camilla ja håller med dig :)



nej nu skall ja ut o skrämma barn hahhahaha

2010-10-13 @ 14:02:59
Postat av: T

Vad jag vet är jag en kille, men du kan ju få kolla om du vill? Kul att Pyrex inte bloggat något mer nu. =O Jag kan skriva namn men ni vet ändå inte vem jag är så vad spelar det för roll?

2010-10-15 @ 08:56:59
Postat av: Dacascos

Tror inte att du kommer ihåg mig.. Passagen.. Chatten..

2011-05-17 @ 07:54:59
URL: http://www.warlock.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0